-400g aamulla. jihuu, vihdoinkin se tapahtui, 64 kilon alitus. Nyt painoa on pudonnut yhteensä 6,3kg. Mutta sen voin sanoa että ei se tosiaankaan itsestään putoa. Kyllä vaatii tosi paljon itsekuria, oikeanlaista ruokaa ja sopivassa suhteessa liikuntaa, siis suoranaista työtä, henkistä ja fyysistä. Ja kuinka vähällä vaivalla tuollaisen kilomäärän saakaan kerrytettyä itselleen?

Aamulla kun heräsin niin nenä oli niin tukossa että piti hengittää suun kautta. Eli sehän tarkoitti sitä että ei salille tänään. No tänäänhän mulla oli tankkauspäivä ja ohjeiden mukaan ei treeniä tankkauspäivänä. Sittenhän se meni ihan oikein. Olen kunnolla keskittynyt siis vaan tankkaamiseen ja olen minä kyllä nauttinutkin siitä. Heti aamulla vetaisin kaksi lautasellista kaurapuuroa. Aika lailla ohjeiden mukaan tuli tankattua, en ehkä ihan kaikkea pystynyt syömään, esim. mansikkahilloa. Sen lisäksi olen syönyt kaikki mahdolliset vitamiinit, juonut monta kuppia finrexiniä ja syönyt vielä muutaman buranan sen lisäksi ja nukkunut kunnon päikkärit. Toivotaan että tauti lähtee yhtä nopeaa kun on tullutkin, eli toiveissa on että huomenna olen taas kunnossa ja ainakin hiihtämään aion lähteä joka tapauksessa. Onneksi minun flunssat on kuumeettomia, nenä vaan vuotaa, ei sen kummempaa.

No saapa vaan nähdä mitä vaaka näyttää huomenna aamulla kaiken tämänpäiväisen jälkeen.Villi veikkaukseni on +800g. No siitä on sitten hyvä lähteä pudottamaan extrassa.  

Ai niin, sain aamulla mitattua kehonkoostumusmittarilla muutamat lukemat. En muistanut niitä tänne ensin laittaa varmaan siksi kun olisin halunnut unohtaa ne. Rasva-% 34,9, lihasmassa 27,2% , painoindeksi 23,4. Tuo rasvaprosenttiluku oli kyllä aika iso yllätys, oikeastaan ihan järkyttävä. Kyllä nyt pitää kiloja pudottaa vielä ja reilusti, ei tuo luku muuten pienene. Pitänee miettiä uudet tavoitteet maanantain extran aloitukseen mennessä.

Löysin oheisen tekstin wikipediasta : Normaalin rasvaprosentin ihannearvona miehillä pidetään noin 15 prosenttia, hyvän suosituksen vaihdellessa välillä 13–18 % ja naisilla noin 22 prosenttia.

En siis ole LÄHELLÄKÄÄN NORMAALIA... HUH HUH!

Tällainen Omronin kehonkoostumusvaaka minulla on. Sain sen joskus mieheltäni lahjaksi.

kehonkoostumusvaaka.png