Milloinkahan minä alkaisin tottumaan tuohon aamujumppaan? Olen sinnikkäästi joka aamu jumpannut ohjeiden mukaan, vaikka niin monena aamuna mielummin istuisin kahvikupin ääreen kun alkaisin jumppaamaan. Ihailen suuresti niitä ihmisiä jotka laittavat kellon soimaan tosi aikaisin, jotta kerkeävät käymään aamulenkillä, siis herätys joskus viiden aikaan. Pitäis  itse kokeilla sitä joskus.

Tästä päivästä tulikin työkiireiden vuoksi lepopäivä. No se tuli oikeastaan hyvään saumaan, kun vielä on oikea pakara hieman kipeä ja vasemmassakin jalassa on outoja tuntemuksia. Joskus tulee mieleen että juoksu ei ehkä kuitenkaan ole se minun lajini, kun aika useasti on varsinkin pitkien lenkkien jälkeen ollut joku paikka kipeänä. Mutta kun se juokseminen on niin mukavaa niin ei se haittaa jos jotain paikkaa kolottaa. Onneksi jalkapohjavaivoihin olen löytänyt hierontapallon, sellaisen piikikkään, ei siis mitään teräviä piikkejä vaan sellaisia nystyröitä. Se on aivan taivaallista kun pyörittelee sitä palloa jalkapohjan alla.

Tutkin tänään viime kesäistä juoksupäiväkirjaani ja totesin että en ole silloin yhtäkään lenkkiä juossut yhtä matalilla sykkeillä mitä nyt. Saapa nähdä millainen vaikutus tällä matalasykkeisellä aloituksella on, uskon että tosi hyvä. Onhan minulla täytynyt olla huonompi kuntokin viime kesänä kun olin vasta kesän alussa lopettanut tupakoinnin. Mutta tosiaan keskisyke on ollut aika lailla hieman alle tai yli 150, jopa kevyillä pitkilläkin lenkeillä.

oma%20juttu-small.jpg