Olen näköjään laiskistunut kirjoittamaan tänne, kun jää päiviä väliin. Eilen pidin taas lepopäivää, joten ei ollut oikein mitään asiaakaan. Tämä viikko on mennyt aika lepsusti, siis kaikkea muuta kuin ohjeiden mukaisesi, joten tänään otin vähän kiinni ja tein kaks treeniä.

Olin laittanut kellon soimaan ennen seitsemää, jotta kerkeäisin heti aamusta salille. Mulla ärsyttää jos tulee nukuttua viikonloppuna jonnekin kaheksaan tai yli, ja salille lähteminen venähtää aamupäivään. Sehän on sitten jo päivä melkein mennyt kun sieltä selviää kotiin ja kun on käynyt suihkussa ym. Mutta tänään olin niin reipas että hyppäsin heti kahdeksan jälkeen jo pyörän selkään ja ajelin salille. Olipa tosi hyvä treeni, tuntui että oli paljon virtaa. Ehkä teki ihan hyvää kun en ole koko viikolla käynytkään, siis pieni paussi.

Päivällä tein testijuoksun, eli 15 min juoksua puolimaratonin tavoitevauhdilla ja sykkeet ylös. Matkaa kertyi 2,65km, vauhti oli 10,5 km/tunti ja keskisyke 162.(max 175 ) Olin tosi yllättynyt tuosta sykkeestä, että kuinka matalalla se pysyi. Olisin kuvitellut että olis ollut lähempänä 170:tä. No tuostapa on sitten hyvä lähteä parantamaan, seuraava testi kuukauden päästä, tavoite olisi silloin päästä alle 160 keskisykkeen. Oli aika vaikea pitää vauhti tasaisena, välillä meni lähelle 11 km tunnissa ja välillä oli alle 10 km, mutta aika jännä että sitten tuo keskivauhti oli just tuo mikä minulla on tavoitteenakin. Eli puolimaraton kahteen tuntiin. Jalka on ihan ok, tai sitten alan tottumaan siihen pieneen jomotukseen...... Jos menisin lääkäriin valittamaan tuota jalkaa niin saisin varmaan juoksukieltoa joksikin aikaa. Se olisi pahin painajaiseni, joten en mene.

f6d41120b66211e39e6a1220c61cfddc_8.jpg