Tänä aamuna heräsin iloisena kun flunssa hieman jo hellittää ja ajattelin että painokin on hyvässä laskusuunnassa ja  tästä on hyvä aloittaa kaksi viimeistä dieettiviikkoa. Olin väärässä, niin väärässä kun voi vaan olla. Paino oli noussut vuorokaudessa 62,4 kiloon, siis puolitoista kiloa ! Minun piti käydä puntarilla oikein kahteen kertaan kun en uskonut silmiäni. Kyllä ärsytti. Mietin mitä eilen tapahtui. No myönnän että pieni sortuminen tapahtui, söin peräti 3 toffeekarkkia, ne viimeiset jotka minua kaapissa kiusasivat. Minua harmitti kun ulkona oli niin kaunis aurinkoinen keli enkä päässyt hiihtämään ja lohdutin itseäni niillä karkeilla. Iltaruuaksi olin tehnyt lihamureketta jossa täytteenä oli herkkusieniä ja pekonia. Otin sitä yhden pienen viipaleen.Muuten meni kyllä ohjeiden mukaisesti syömiset. Näiden vuoksiko kroppa rankaisi minua puolellatoista lisäkilolla? Voi kurjuus. Nenä on vielä sen verran tukkoinen että huomenna pitää jättää pump -tunti väliin. Ai että minä olen kiukkuinen kun ampiainen.  Minä en nyt yhtään ymmärrä tuota painon vaihtelua. Jotenkin ei voi uskoa että muutama karkki voi aihettaa tuollaista. Mitä sitten tapahtuukaan kun dieetti loppuu ja en vahdikaan joka suupalaani enää? Paino pompsahtaa viikossa takaisin entisiin lukemiin. Olenko minä tuomittu ikuiseti vahtimaan syömisiäni? Kun vaan voisi syödä normaalisti ja joskus ehkä jotain extraa lihomatta niin olisi hyvä. Mutta kun minun ei oikeasti kestä syödä yhtään mitään.

Ja yks toinenkin juttu ärsyttää. Luin iltalehden artikkelia siitä millaiset fb- päivitykset ärsyttävät ihmisiä. Ja siinä mainittiin saliselfiet. No joo, ei se mitään ärsyttäähän ne ehkä joitain. Mutta kun siinä artikkelissa luki jotenkin näin että saliselfieitä ottavat jopa nelikymppiset naisetkin. No haloo? Onko siinä jokin ikäraja? Miksei yhtälailla voi nelikymppinen ottaa siinä missä kakskymppinen. Kyllähän kakskymppisistä nelikymppiset on jo aika vanhoja mutta on monia muitakin asioita mitä voi ihan hyvin tehdä vielä nelikymppisenäkin. mm. elää. Itse kuulun tietenkin tähän vanhempaan kategoriaan ja siksi se ärsyttää. Minä olen ottanut muutaman saliselfien silloin kun salilla ei ole ollut muita, mutta en kyllä kehtaisi ottaa jos siellä olisi muita. On se kuitenkin jotenkin noloa itsestäkin, mutta onko se jotenkin yleisesti paheksuttavaa kun on jo tämän ikäinen? Ja en ole laittanut niitä kuviani facebookkiin kun olen muutenkin huomannut että aika harva tykkää tai kommentoi jos hehkuttelee siellä jollain mahtavilla treenisuorituksella. Eli luultavasti ne sitten ärsyttävät muita. Instagramiin olen pari kuvaa laittanut. Muutenkin kaikki fitness -touhut yhdistetään nuoriin ja kauniisiin naisiin ja saatetaan katsoa kieroon jos nelikymppinen harrastaa fitnessurheilua. Jotenkin tuntuu pahalta. Minä olen jopa huomannut omassa kaveripiirissä sellaista kieroon katsomista esim. kun kerron olevani fitfarmin dieetillä. No joo, enköhän minä tästä selviä. Tähän tunnelmaan sopii seuraava värssy:

Jos olit tänäkin aamuna koirasi
mielestä maailman mukavin ihminen,
älä kysele kenenkään muun mielipidettä.

 

891439_795664000491050_171601075_n.jpg