Lauantaina juoksin kesän toisen puolimaratonin. Sää oli aurinkoisen lämmin ja reitti oli aika mäkinen. Juoksuseurana oli oma isosisko, jonka ennätys kyseisellä matkalla on alle 1:50 ... Tavoitteenamme oli alle 2h , mutta tällä kertaa se meni 17 sekuntia yli. Harmittavan vähän taas. mutta olen kuitenkin tosi tyytyväinen tuohon. Yksin en olisi pystynyt tuohon aikaan.  Siskolla olisi ollut virtaa juosta nopeammin ja häneltä sainkin mainiota vetoapua, mutta minulla loppui voimat viimeisillä kilometreilä, ei vaan jaksanut pitää vauhtia niin kovana. Mutta muuten meni kyllä tosi hyvin, ei mitään vammoja tai vaivoja matkan varrella, mitä nyt hieman lämmin oli kun mittari näytti lähemmäs 20 astetta. Tuntui että tankkauskin oli onnistunut tosi hyvin kun muuten olisi ollutkin virtaa, mutta jotenkin jaloista vain tuntui loppuvan juoksuvoima.

Eilen ja vielä tänäänkin on jalat olleet ihan tönköt ja paljon kipeämmät kuin Rovaniemimaratonin jälkeen.

Tankkasin ke-to ihan reilusti hiilihydraatteja ja söin kaikkea mahdollista. Paino nousi pari kiloa... perjantaina jo hieman vähensin tankkausta, urheilujuomaa ja vettä sen sijaan join ihan reilusti. Pari-kolme litraa vettä ja vajaan litran urheilujuomaa, enemmänkin olisi voinut ehkä juoda.

Treeniviikko ennen juoksua meni näin:

Ma: Lepo

Ti: Kova, 5 km , 10,8 km/h

Ke: Kova, 3 km 10,7 km/h

To-Pe lepo

La: puolimaraton aikaan 2:00:17, maksimisyke 184, keskisyke 174 ( aika kovat sykkeet minulle ... )

Su: kävelylenkki

Jalat ja kroppa tuntuivat lauantaina hyvin levänneiltä kun én tehnyt mitään to-pe.

Nyt kun olen miettinyt että miten minun pitää treenata seuraavaa puolikasta varten että se menee alle 2h vaivattomasti, tulin siihen tulokseen että tehokkaammat vauhtitreenit ja lisää vauhtia vetoihin. Minun pitää siis treenata kuin hullu ja vetää kaikki mehut irti ainakin kerran viikossa ja ehkä yksi pitkähkö lenkki max. 17 km/ 2 viikkoa. Minä punnitsin vaihtoehtoja juosta lujempaa vai enemmän kilometrejä ja tulin siihen tulokseen että kovaa pitää mennä, jotta vauhtikestävyys tulee oikealle tasolle. Seuraava puolimaraton ja samalla kauden viimeinen on 5.9 Levillä. Onneksi siihen on nyt vielä reilusti aikaa ja elokuun olenkin lomalla niin minulla on silloin ainakin pari viikkoa aikaa vetää ihan täysillä.

motivational-running-quote.jpg