Hyvää uutta vuotta kaikille blogini lukijoille! Täällä taas pienen tauon jälkeen.

Pidin taukoa blogin kirjoitttamisesta, koska tuntui että kaikki junnaa paikallaan, niinkuin tekikin. Olen ollut pettynyt itseeni ja vihainen.  En päässyt asettamiini tavoitteisiin ja se alkoi ahdistamaan. Syömisten ja painon tarkkailun suhteen luovutin jo ennen joulua. Tiesin että painon nousu on edessä joulun herkkujen vuoksi  ja tammikuussa on edessä uusi elämä ja uusi mahdollisuus. Painoni on nyt noussut 64,2 kiloon. ( viime vuonna tähän samaan aikaan 65,7 kg )Hirveä lukema! Jouluaaton jälkeen paino oli vielä alle 64 kilossa, mutta välipäivät ja uusi vuosi syömisineen edesauttoivat painon nousua. Olo on kyllä aika turvonnut. Olen vielä sallinut itseni syödä suklaata ja herkkuja mutta huomenna alkaa taas kurinalainen elämä. Niinkuin varmaan monella muulla.

Liikuntaa en ole kuitenkaan unohtanut. Olen käynyt jouluviikollakin kolmesti salilla. Tällä viikollakin olen kerennyt käymään kolmesti salilla, kerran juoksemassa ja kerran hiihtämässä. Mutta kuten jo olen joskus aiemmin todennut, liikunta ei auta yksistään pitämään minun painoa kurissa jos suuhun menee mitä sattuu. Eilen aamulla kun menin salille niin eräs vanhempi herra tuumasi että miten sinäkin näin myöhään olet täällä. ( olin n. klo 9 aamulla. ) Normaalisti olen lauantaina jo kahdeksan maissa... Samat tyypit siellä on yleensä samaan aikaan.

Tämän viikon liikunnat: eli 28.12.-3.1.

Ma-Ke: lepoa  ( vieraita kylässä )

To: Salitreeni

Pe: juoksu 3,5 km

La: Sali + hiihto 9km

Su : Sali

Eilisestä treenistä olen vieläkin ihan poikki. Kaikkia lihaksia kolottaa, mutta se on vaan hyvä juttu.

Olen miettinyt omaa strategiaa tälle vuodelle, mutta se ei ole vielä täysin selvä. Tekisi mieli aloittaa jokin fitfarmin valmennus, mutta yritän nyt ensin kuitenkin omin voimin. Eniten kiinnostaisi Bikini challenge, koska tavoitteena on olla bikinikunnossa kesäkuuhun mennessä. Lomamatka Menorcalle on varattu kesäkuulle :)

Ajattelin rakentaa itse treeniohjelman salille niistä liikkeistä, jotka minusta ovat tehokkaimmat . Eniten otan liikkeitä fitbelfien ohjeista, koska tykkään niistä tosi paljon.  Lähinnä keskityn edelleen pakaraan ja vatsalihaksiin. Hiihtoa ja juoksua sopivassa suhteessa salitreeniin lisäksi. Töihin toki kuljen potkurilla tai kävelen ja illalla pikkulenkki koiran kanssa. Salitreenit tulevat olemaan entistä kovempia ja pakko lisätä alkuun ja loppuun pidempi juoksumatto/soutulaiteosuus, jotta aerobista tulee samalla.

Tavoitteena karistaa  joulun aikana kertyneet kilot parissa viikossa  ja sitten kilo /viikko jotta taas 60 kg alittuu. Miksi minä olen taas tässä tilanteessa? Joulun jäljiltä on vielä kaapeissa suklaata ja pakastimessa leivonnaisia. Lupasin lahjoittaa kaikki pois huomenna, jotta en söisi niitä .Mieheni saa viedä kaikki loput herkut työpaikalleen. nyyh.

Olen lomalla loppiaiseen saakka, joten hieman haastava aloitus, koska kotona tulee aina naposteltua kaikkea. Töissä ollessa on niin selkeä rytmitys syömisten suhteen. No, ei auta kun juoda vaan vettä jos tekee mieli jotain syödä...

Tästä se lähtee ja minä aion onnistua. Salille menen tällä asenteella:

01927d329b6cd47087561beaf5a0e16c.jpg