Olen palannut ruotuun syömisten suhteen, unohtanut herkut ja lisännyt aerobista liikuntaa. Tuloksena tällä viikolla -1,3 kilon painon pudotus. Olen tosi onnellinen tuosta lukemasta, mutta ei se tullut ihan itsestään. Paljon itsekuria syömisten suhteen. Suurin muutos syömisissä siis kaikenalaisten herkkujen poisjättäminen ja leivän syönnin vähetäminen ja veden juonnin lisääminen.

Mun ruokailut menee nyt suurinpiirtein näin:

Aamupala: kaurapuuroa, marjoja ja sokeritonta mehukeittoa ( puuroannoksen koko 1 dl hiutaleita ) , kalorit n. 170

1 kananmuna + 1 munanvalkuinen + 100 raejuustoa. kalorit yht. 370 + lasi beroccaa ja monivitamiinitabletti

Aamupalan kalorit yht. 540  ( aika paljon kaloreita ! ) Tästä voisi hieman karsia pienentämällä puuroannosta ja syömällä munasta vain valkuaiset.

Lounas, evääksi töihin joka päivä sama: tonnikalasalaatti ( tomaattia, kurkkua, paprikaa, raejuusta, tonnikalaa n. 50g, oliiviöljyä ) joskus myös cashewpähkinöitä, real -leipä tai minihiilarileipä, teetä + hedelmä , yleensä omena tai banaani. En varmaan koskaan kyllästy tuohon lounaaseen, vaikka olen varmaan vuoden jo syönyt joka päivä suurinpiirtein tuota samaa.

Välipala: smoothie: ehrmans -rahkaa, marjoja ja mehukeittoa. lisäksi banaani ti ja ke kun menen töistä suoraan salille.

Tähän saakka päivää nuo syömiset on kyllä ihan "oppikirjan" mukaisia. Eli aika lailla sellaista mitä olen oppinut syömään fitfarmin valmennusten ohjeilla, joista olen itselleni muokannut mieluisan kokoonpanon.

Illalliseksi syön kotona tavallista kotiruokaa, mitä se nyt milloinkin sattuu olemaan. En syö ruuan kanssa leipää ja aina lastaan lautaselle tuoreita kasviksia, tai keitän pakastekasviksia.

Iltapala: hedelmä+rahka tai smootie  rahkasta ja marjoista.

Ainostaan aamupalasta olen laskenut kalorit, muista syömisistä en ole vielä jaksanut.

Viikon treenit:

Ma-Ti lepo

Ke: Sali + kävellen kotiin ( yht. 1 h 30 min )

To: Sali ( kävellen )

Pe: lepo

La : Sali ( potkukelkalla yht. 2 h 10 min ) + hiihto n. 5km koiran kanssa ( n . tunti, kun välillä huilattiin )

Su. Sali ( kävellen , yht. 2 h 6 min )

Normaalisti kun käyn salilla niin aikaa menee n. tunti - puolitoista. Nyt siis tällä viikolla jokaisella salireissulla on mennyt yli puolitoista tuntia. Varsinkin viikonloppuaamuisin on hyvin aikaa viettää salireissulla parikin tuntia, tuleepa siinä samalla ulkoiltuakin. Meiltä on salille 2km matkaa. Tänään tuntui jaloissa eilinen treeni ja hiihto. hyvä juttu. Eilen illalla tuntui jo yläkropassa mutta se meni yön aikana ohi.

Pakkanen on paukkunut tälläviikolla parhaimmillaan yli 35 asteessa, mutta kävellyt olen silti töihin ja sieltä salille ja kotiin. Se on pukeutumiskysymys kuin tuollaisella kelillä tarkenee, hyvin olen tarennyt, nenänpää pikkuisen paleltui yhtenä päivänä mutta muuten ok.

Tämä viikko oli tosi hyvä alku kun ei tullut takapakkia. Toivottavasti ensi viikon jälkeen painolukema alkaa jo 61... siihen tähtään.

Ai niin ja yks juttu: olen ilmoittautunut helmikuussa alkavaan Fitfarmin Bullsallout -valmennukseen... jee. Sitä odotellessa.

WP_20160107_002[1].jpg Eväät töihin

WP_20160109_007[1].jpg Minun pieni reipas hiihtokamu, vauhti ei päätä huimannut, mutta hyvä lenkki oli.