-400g aamulla. kivat lukemat, tuollaista minä olin jo kaivannut. Välitavoite on enää sadan gramman päässä. En ole vielä päättänyt uutta tavoitetta extraa ajatellen, mutta ei se paljoa tule olemaan. Ajattelinkin asettaa ehkä tavoitteen niin, että mittaan rasvaprosenttini viimeistään sunnuntaina ja asetan siihen jonkin pudotustavoitteen, eihän se välttämättä painossa kauheasti näy, jos samalla treenaa kovaa salilla. Toiveissa olisi että lihakset kasvaisi ja silloinhan painon pitäisi vissiin ennemminkin nousta. Joskus viime vuoden puolella tuli mitattua ja muistaakseni se oli jotain 32 %, ja minusta se on aika paljon.

Se minkä olen oppinut tämäm superdieetin aikana on syömisen merkitys tässä kaikessa. Ennen kuvittelin että kunhan liikun riittävästi niin paino ei nouse tai että pystyisin jopa pudottamaan painoa pelkän liikunnan avulla. Tuli todettua se viime kesänä että se ei onnistu. Juoksukilometrejä kesän aikana kertyi n. 800 ja silti paino vaan nousi ja nousi. Söin mielestäni ihan normaalisti, en sen kummemmin ajatellut syömisiäni. Ruokahalu oli kyllä valtava pitkien lenkkien jälkeen ja tulikin aina tankattua kunnolla varsinkin leipää. 

Luin jostain juuri äskettäin että laihduttamisessa ravinnon merkitys on 80% ja liikunnan vain 20% ja nyt ymmärrän sen ja uskon siihen ihan täysillä. Ja toinen ehdottoman tärkeä asia on se että syö säännöllisin väliajoin, eikä miten sattuu. Välipalat on tärkeitä ja ennen kaikkea se, ettei syömisten väli ole ainakaan yli neljää tuntia. Mulla kävi aiemmin usein niin, että syömisten välissä oli jopa viisikin tuntia ja sitten oli oikeasti niin kova nälkä että tuli syötyä ihan liikaa sitten kun sitä ruokaa vihdoin sai. Minä henk.kohtaisesti koin tässä asiassa ihan suuren herätyksen. Ja tätä rytmiä tulen jatkossa ihan ehdottomasti noudattamaan. Niin, ja olen oppinut tykkäämään nyt rahkastakin.