No niin, tässä on pikkuhiljaa muotoutunut uusi rytmi treenissä ja jotenkin tuon puolimaratonin jälkeinen tyhjä olo alkaa hiljalleen täyttymään. Pari viimeistä viikkoa on mennyt siten että viitenä päivänä peräkkäin treeniä ja sitten to-pe lepoa. Treenit jakautuvat siten että maanantaina kevyt juoksu, tiistaina bodypump, keskiviikkona kuntosali, lauantaina kuntosali aamulla ja juoksulenkki illalla, sunnuntaina joko kuntosali tai juoksu, vähän kelistä riippuen. Tämä tuntuu toimivan ihan hyvin. Tuntuu mukavalta levätä pari päivää peräkkäin, sitten on taas puhtia treenata ja lihakset on saaneet rauhassa palautua.

Paino pompsahti viime viikolla 64,2 kiloon ja olin ihan kauhuissani. Äkkiä vaan tiukempaa linjaa syömisten suhteen ja nyt olen taas 63,4 kg lukemassa. Mutta pitäis kyllä saada siitäkin alaspäin. Leivän syöntiä olen toistaiseksi vain vähentänyt, en vielä ainakaan kokonaan lopettanut.

Nyt olen taas innostunut uudestaan kuntosalilla treenaamisesta ja tuntuu että lösähtäneet lihakset ovat heränneet eloon. Oikein on tullut sellainen himo että pitää saada lihakset kunnollä näkyviin. Olen tehnyt pääasiassa endurancen ja superdieetin saliohjelmia, hieman välillä sekoittaen ja soveltaen. Tänään suunnittelin ihan itse uuden saliohjelman ja se olikin niin tehokas että pakarat on nyt ihan jumissa. Jalkaprässissä uskalsin nostaa painon 109 kiloon ja se tuntui hyvätä. Toistomäärät pudotin 15 toistosta 12 toistoon suurimmassa osassa liikkeistä. Kahlasin läpi vanhoja Fit -lehtiä ja etsin niistä mielenkiintoisia ja tehokkaita liikkeitä ja sieltähän löytyi tosi hyviä. Pääsasiassa liikkeet ovat kuitenkin perusliikkeitä, jalkaprässiä, kyykkyjä hauiskääntöjä, alataljaa  ym. muutamilla mausteilla höystettyinä.

Juoksu on nyt jäänyt hieman vähemmälle, mutta se ei haittaa. Tarkoitus onkin nyt talven ajan pitää yllä jonkinlaista juoksukuntoa, eli ettei se lopu ihan kokonaan ja sitten keväällä pitäisi aloittaa nollilta. Ajattelin että 1- 2 lyhyttä juoksulenkkiä riittäisi ja lisäksi kuntosalilla juoksumatolla juoksut. Olen hankkinut kylläkin uudet juoksuhousut ja takin syksyn koleisiin keleihin, pitäisi vielä hankkia lenkkarit, jotta voin juosta sitten kun lumi tulee maahan. Olen ajatellut ostaa salomonin x-celerate -merkkiset, joita intersport mainostaa.

imagesX9X8QNYD.jpg