Taas kerran olen tässä pisteessä. Uusi vuosi alkoi ja minulla on jälleen liikakiloja pudotettavana. Edellisen kirjoituksen jälkeen ei juurikaan ole tapahtunut mitään muutosta missään. Oikeastaan siksi tämä kirjoittaminenkin on ollut hieman katkolla kun ei mitään ole tapahtunut. Paitsi tietenkin se, että joulun aikaan painoa tuli pari kiloa ihan muutamassa päivässä. Lähti vähän lapasesta se jouluruokien ja muiden herkkujen syöminen... huh. Nyt olen siinä tilanteessa että paino on 65,6kg. ja se on liian paljon. Olen siitä tosi vihainen itselleni, kun päästin sen nousemaan. Kuinka helppoa se painon nouseminen onkaan! Pahimmillaan paino kävi 66,8 kilossa joulun pyhinä.

Niinpä olen ilmoittautunut Fitfarmin Lite in shape -valmennukseen jokaa alkaa 12.1. ja odotan sitä ihan hulluna. Tavoitteena taas saada paino 60 kiloon. Ja mitä nopeammin, sen parempi. Olen rehkinyt hullun lailla kuntosalilla vähintään kolmesti viikossa, mutta sehän ei yksin riitä painon putoamiseen. Ruokavalio ja aerobinen liikunta vielä kohilleen niin kyllä se siitä. Hiihtämässä olen käynyt aika satunnaisesti, kun enimmäkseen on ollut liian kylmä keli siihen.

Olen valmis nyt tekemään ihan mitä vaan. Tilasin myös rasvanpolttokapseleita, joihin aiemmin olen suhtautunut tosi negatiivisesti enkä ole niitä aiemmin kokeillutkaan. (Fitnesstukusta: Chained Nutritionin Ripped Hardcore on uuden sukupolven rasvanpolttaja, joka antaa voimakkaan energian treeneihin, hillitsee ruokahalua ja tehostaa rasvan vapautumista! ) Aion luopua myös alkoholista kymmeneksi viikoksi. Aiemmin viime vuonna kun olin superdieetillä ja endurancessa , niin en luopunut light siideristä ollenkaan. Join sitä viikonloppuisin pari tölkkiä, mutta nyt sekin oljenkorsi on käytettävä, että saan nopeammin painon alas. Olen valmis myös heräämään ennen kukonlaulua aamuaerobisille jos tilanne niin vaatiin.

Liten ohjelmat ja ruokavaliot eivät vielä ole tulleet ja odotan tosi paljon uutta salitreeniä. Olen nyt pari kuukautta treenannut omatekoisella ohjelmalla joka on ollut seuraavanlainen:

10-20 min lämmittely juoksumatolla, vaihtelevalla nousukulmalla 1,5-10,5% ( aika tehokas kun laittaa tuora kulmaa ! )

Pohkeet smith -laitteessa ( painot 2*5 kg ) Pohkeille nousu step-laudan päällä 3x12

Kyykky taaksepäin smith -laitteessa step- laudan päältä , 3x6 molemmat jalat

Ojentajat taljassa ( 40 kg) 3x12

vatsarutistus taljassa (65kg ) 3x12

hauiskääntö taljassa 25 kg (kyykyssä tai seisten ) 3x12

pakarapotku taaksepäin taljassa 25 kg 3x15

( nuo neljä edellistä liikettä yhteen putkeen, jonka jälkeen tauko ja uusi kierros )

ylätalja 40 kg ( kapea ote kahva ) 3x12

vatsarutistukset ( selinmakuu, jalat kohti taivasta , 6kg käsipuntit ja siitä käsien ja ylävartalon nosto kohti jalkoja )

kulmasoutu lankkuasennossaa 6kg käsipuntit 3x6 molemmilla käsillä

vartalon ojennus pallon kanssa .( selinmakuulla, pallo käsistä jalkoihin ja takaisin istumaannnousulla ) 3*15-20

vinot vatsalihakset pallon kanssa 3* 15-25

( taas nuo 5 liikettä yhteen menoon ja sitten tauko ja uusi kierros =

lopuksi verryttely juoksumatolla 10-20 min.

Aika tehokas treeni. kaloreita palaa n. 500 ja aikaa menee reilu tunti, riippuen siitä kauanko jaksan juoksumatolla juosta, jos juoksee alkuun ja lopppun 10 min niin tunnissa selviää jos on ripeä.

Tässä pieni motivaatiokuva. Tavoitteena litteä vatsa, piukat pakarat ja kiinteät allit. Pitää muistaa ottaa itsestä oikeatkin aloituskuvat ennen liten alkua ja mitat myös. Kehtaakohan niitä tänne edes laittaa ?

10895322_320324074820322_1933783533_n.jpg