Minun vastakseni tuohon kysymykseen on että ei milloinkaan. Minä tiedän että moni, jolla on oikeasti ylipainoa olisi todella ilonen ja tyytyväinen jos omistaisi kropan joka minulla nyt on . 165cm/65kg. eli ihan normaalipainoinen ja ihmiset kauhistelevat jos kuulevat että yritän pudottaa painoa ja kysyvät että mistä muka pudotat. Niin. Mutta silti olen ärsyyntynyt pömpöttävästä mahastani ja (olemattomista?) jenkkakahvoistani ja hyllyvästä takapuolestani. Tai omasta mielestä minulla on kaikki nuo vähän liioitellusti mutta on kuitenkin jotain sellaista mihin en ole tyytyväinen. Mulle olisi ihan sama vaikka tuo paino olisikin tuo nykyinen mutta minä haaveilen tiukasta paketista.

No, meillä kaikilla on erilaiset tavoitteet oman kropan suhteen. Ylipainoisilla on varmaankin eka tavoite päästä normaalipainoon ja ovat varmasti siitä ikionnellisia jos sen saavuttavat. Mutta onko normaalipainoisella oikeutta tavoitella täydellistä kroppaa ilman että se aiheuttaa muissa mielipahaa? En minäkään kyllä mitään täydellistä tavoittele, mutta sellaista jossa minulla on hyvä olla ja olen tyytyväinen kun katson peiliin. Mitä sen jälkeen sitten tapahtuu, jos sen saavutan, mikä on seuraava tavoite? Ainakin minun ja varmasti monen muun kohdalla on tavoitteena pysyä siinä olotilassa ja painossa minkä on saavuttanut. SE on yllättävän vaikeaa. Minäkin pääsin jossain vaiheessa viime kesänä tosi lähelle 60 kilon rajaa, mutta sitten repsahti ja on kyllä ihan älytöntä kuin äkkiä kroppa ottaa takaisin sen minkä on menettänyt. Se tulee olemaan ikuista taistelua.

Minä en usko ihmedieetteihin ja muihin nutrilett -juttuihin ollenkaan. Ehkä niillä saa jonkin pika -avun ja pääsee alkuun. Kaiken a ja o on ruoka, perusruoka oikeassa suhteessa omaan kroppaan ja aktiivisuuteen niin sillä pääsee pitkälle. Mutta tiedän että se on ihan äärimmäisen vaikeaa kuitenkin noudattaa sitä.

Nyt seuraavat 10 viikkoa taas pitää opetella tuota oikeanlaista syömistä. Onneksi Liten ruokavalio on tuttu jo ennestään suurilta osin superdieetin ajoilta ja olen sitä koko ajan noudattanutkin jollain tasolla. Aamupuuro, mehukeitto, marjat. kananmunat, rahka ja raejuusto on ollut osa päivittäistä ruokaani koko viime vuoden. Se kaikki muu mitä syön noiden lisäksi on ollut sitten välillä ihan roskaa. Ja sitä pitää nyt opetella. Maanantaina alkaa. Tänään ja huomenna otan vielä hieman rennommin, ja ehkä jopa maistan lasin viiniä. Paino tänä aamuna siis tasan 65. Kilo pudonnut tässä viikon aikana:)

10919295_808727399201646_173699158_n.jpg